november 27

Cultuur van VSN: sturen vanuit principes!

Wij zijn als Vrij en Sociaal Nederland een brede burger partij waar jij deel van kan uitmaken en op kan stemmen 17 maart 2021! Wij zijn de snelgroeiende partij van dit moment in Nederland en dat zien we terug in de ledengroei en vooral ook het aantal vrijwilligers welke de afgelopen 10 weken zijn opgestaan. Aangezien de achtergrond van iedereen zo divers is en je eigenlijk niet kan spreken vanuit de oude politieke overtuigingen of stromingen is de vraag dan ook wat ons allen nu bindt bij VSN?

We komen dan snel bij onze waarden en normen en ethische principes. Het prettige daarvan is dat wij vanuit deze principes een goed houvast hebben voor het bieden van antwoorden op zeer uiteenlopende vraagstukken waar wij in de maatschappij mee te maken hebben of te maken krijgen. Te denken valt bijvoorbeeld aan het bouwen aan een menselijke samenleving met een menselijke maat in deze tijd van snelle en indringende technologische veranderingen. We willen het klein en dichtbij ons houden. Vandaar dat we gewoon normaal willen doen zoals we dat thuis ook doen. Sociaal, vanuit het gezond verstand, praktisch en met een zakelijke aanpak.

Hier kunnen we elkaar dan ook op aanspreken en tevens de juiste leden en partners om ons heen verzamelen die vanuit dezelfde principes werken. Wij streven naar een netwerksamenleving welke decentraal georganiseerd is met directe inbreng en democratie van burgers. Binnen de partij willen we dat natuurlijk ook nu al om het goede voorbeeld te geven. Waarbij de mens centraal staat.

Belangrijk dus dat iedereen die lid is en/of actief werkt vanuit de basisprincipes van een goede menselijke relatie te weten;

• Liefde dus vanuit passie en intrinsieke motivatie
  • Vertrouwen in elkaar en jezelf
  • Vrijheid geven aan elkaar en jezelf
  • Interactie dus in gesprek blijven en verbinden vanuit vragen

In een partijvereniging als die van ons staan we voor een cultuur waar vrijwilligheid geen vrijblijvendheid is als je een verantwoordelijkheid op je neemt. Waarin je vanuit plezier jouw persoonlijke kwaliteiten en talenten optimaal in kan zetten en ontwikkelen! Hierbij is het grotere geheel belangrijk en het ego ondergeschikt en gaan we voor focus en zetel producerende activiteiten (ZPA’s)!

Wij zijn VSN. Wij zijn gewoon mens. Wij gaan gewoon weer normaal doen. Vanuit ons hart. Menselijk.

Daarom willen wij als we in de regering zitten de volgende zaken direct aanpakken:

• Een veilige en vrije toekomst voor onze kinderen met een opvoeding vanuit ons hart
  • Echte en directe democratie en stemmen vanuit ons hart
  • Banen creëren en initiatief stimuleren door te werken vanuit ons hart
  • Puinruimen van het politieke beleid en mismanagement door te besturen vanuit ons hart

Vanuit deze principes en cultuur kunnen we de oorzaken van problemen en pijnpunten benoemen, de gemeenschappelijke argumenten opzoeken en met echte oplossingen komen in plaats van symptoombestrijding en de zaken niet benoemen. Dat doen we op een zakelijke manier, vanuit gezond verstand en praktische oplossingen.

Wij dagen jou daarom uit om te kijken wat jij voor ons kan betekenen en hoe jij een bijdrage kan leveren aan een inspirerende, vrije en sociale samenleving!

Bas Filippini

Partijleider Vrij en Sociaal Nederland

Meer onderwerpen...

Hoe stemt Vrij en Sociaal Nederland Lijst 33 in de tweede kamer?

Malieveld Den Haag | Bas Filippini Talk Vrij en Sociaal Nederland

Heeft stemmen op een nieuwe partij wel zin?

Bij Vrij en Sociaal Nederland werken wij vanuit principes en niet vanuit programma's. Download hier onze Thema-Wijzer.

Wekelijks organiseert Vrij en Sociaal Nederland een introductie Zoom om 19.50 uur. Maak kennis met ons gedachtengoed!